Τετάρτη 12 Μαΐου 2010

Πρόγραμμα τοκετού

Γνωρίζοντας το τί περίπου ισχύει σήμερα στα μαιευτήρια, παίρνω την πρωτοβουλία να ζητήσω το καλύτερο για τη γέννηση του παιδιού μου.

(περισσότερα διαβάστε στο www.birthchoices.gr)

Ζητώ να:

Περιβάλλον τοκετού προσωπικές προτιμήσεις
  • Να υπάρχει ατομική τουαλέτα και ντους στο δωμάτιο
  • Να γεννήσω στο ίδιο δωμάτιο, χωρίς να με μετακινήσετε την ώρα της γέννας
  • Να υπάρχει αρκετός χώρος ώστε να μπορώ να κινούμαι άνετα
  • O φωτισμός να είναι χαμηλός για να μπορώ να χαλαρώνω
  • Να επικρατεί ηρεμία στο δωμάτιο
  • Να υπάρχει ζεστασιά όση χρειάζεται το νεογέννητο μωρό μου και εγώ για να αισθανόμαστε ευχάριστα
  • Να μπορώ να ακούω τη μουσική που με χαλαρώνει (θα φέρω τα cd μου)
  • Να φορώ δικά μου ρούχα
  • Θα βοηθούσε πολύ να υπάρχει μπάλα τοκετού (θα φέρω τη δική μου)Να υπάρχουν μαξιλάρια
  • Να υπάρχει γάντζος στο ταβάνι με πανί για να μπορώ να στηρίζομαι
  • Θα ήθελα να βγάζουμε φωτογραφίες (χωρίς φλας) και να τραβάμε βίντεο ελεύθερα
Προετοιμασία για το τοκετό
  • Δεν επιθυμώ ξύρισμα του εφηβαίο
  • Δεν επιθυμώ να μου κάνετε κλύσμα
  • Δεν επιθυμώ να μου εφαρμοστεί ενδοφλέβιος όρος για να έχω ελευθερία κινήσεων
  • Δεν επιθυμώ ουροκαθετήρα
Παρακολούθηση εμβρύου
  • Επιθυμώ διακοπτόμενη παρακολούθηση των παλμών του μωρού μου με φορητό ανιχνευτή εμβρυϊκών παλμών (DOPPLER)
  • Eπιθυμώ συνεχή παρακολούθηση των παλμών του μωρού μου με εξωτερικό καρδιοτοκογράφο
Αντιμετώπιση πόνου / Ανακούφιση\
  • Προτιμώ φυσικές μεθόδους ανακούφισης πόνου (ζεστές κομπρέσες, κινήσεις /στάσεις σώματος)
  • Να επιλέξω εγω ποιά άτομα θα είναι μαζί μου κατά τον τοκετό.
  • Επιθυμώ αυθόρμητη έναρξη του τοκετού μου
  • Εφόσον εγώ και το μωρό μου είμαστε υγιείς, δεν θα ήθελα να συζητήσω για πρόκληση του τοκετού μου πριν την 42 εβδομάδα
  • Αν ξεπεράσω τις 42 βδομάδες κύησης επιθυμώ να περιμένω την αυθόρμητη έναρξη του τοκετού εφόσον το μωρό μου είναι υγιές και ο πλακούντας διατηρείται σε καλή λειτουργική κατάσταση
  • Αν πρέπει να γίνει πρόκληση ή επίσπευση του τοκετού μου, να ενημερωθώ για τους ακριβείς λόγους, και να γίνεται μόνο όταν υπάρχει απόλυτη ιατρική ένδειξη
  • Προτιμώ φυσικές μεθόδους για την έναρξη ή την επίσπευση του τοκετού μου όπως περπάτημα, αλλαγή στάσης πριν γίνει χρήση ιατρικών μεθόδων και φαρμάκων
  • Δεν επιθυμώ να μου γίνει τεχνητή ρήξη των εμβρυϊκών υμένων, εκτός και αν συντρέχει απόλυτη ιατρική ένδειξη
  • Να μη μου χορηγείται ωκυτοκίνη, προσταγλαδίνες και οποιαδήποτε άλλη ορμόνη,παρά μόνο όταν υπάρχει απόλυτη ιατρική ένδειξη και αφού ενημερωθώ. 
  • Αν η πρόκληση τοκετού αποτύχει, θα ήθελα να φύγω και να προσπαθήσουμε μερικές μέρες αργότερα (εκτός και αν έχω ριγμένο αμνιακό σάκο και εφόσον δεν διατρέχουμε κανένα κίνδυνο εγώ και το μωρό μου)
Πρώτο στάδιο τοκετού : 0ιαστολή τράχηλου
  • Να ακολουθηθούν οι φυσικοί ρυθμοί του σώματος μου
  • Να μπορώ να περπατώ ελευθέρα και να αλλάζω στάσεις όποτε το επιθυμώ
  • Να κάνω ντους και να μπαίνω στη μπανιέρα / πισίνα για να χαλαρώσω όποτε θέλω
  • Να πηγαίνω στην τουαλέτα μόνη μου
  • Να μπορώ να τρώω ελαφριά και να πίνω υγρά όποτε το έχω ανάγκη
  • Οι κολπικές εξετάσεις να περιοριστούν στο ελάχιστο και μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο
  • Να περιοριστεί η είσοδος του προσωπικού στο δωμάτιο μου μόνο στους απολύτως απαραίτητους (μαία, γιατρός, παιδίατρος )
  • Να είμαι ελεύθερη να εκτονώσω τον πόνο μου όπως θέλω χωρίς να μου υποδεικνύει κανείς
Δεύτερο στάδιο τοκετού : Εξώθηση
  • Θα ήθελα να αρχίσω τις εξωθήσεις όταν νιώσω την ανάγκη να το κάνω
  • Να διαλέξω μόνη μου τη στάση που με βολεύει καλύτερα στο τοκετό μου
  • Αν είναι δυνατόν να μπορώ να στηρίζομαι σε άτομα για να εξωθώ
  • Να γεννήσω στην ειδική πισίνα / μπανιέρα
  • Να μου δώσετε την ευκαιρία να πιάσω εγω και ο σύζυγός μου το μωρό μας μόλις βγει
  • Προτιμώ να μη μου γίνει περινεοτομη εκτός και αν είναι απολύτως απαραίτητο
  • Να αποφευχθεί η βεντούζα ή ο εμβρυουλκός εκτός κ αν υπάρχει απόλυτος ιατρικός λόγος και αφού έχει εξαντληθεί κάθε άλλη προσέγγιση
  • Μόλις γεννηθεί το μωρό μου να το βάλετε το πάνω στη κοιλιά μου
Αμέσως μετά το τοκετό
  • Ο ομφάλιος λώρος να κοπεί μόνο όταν σταματήσει να πάλλεται
  • Ο ομφάλιος λώρος να κοπεί από τον σύζυγο μου
  • Να έχω στην αγκαλιά μου το μωρό και να το θηλάζω όταν θα το εξετάζετε
  • Μόλις γεννηθεί το μωρό να του επιτρέψουμε να συρθεί πάνω μου για να φτάσει στην θηλή (αντανακλαστικό του θηλασμού) όσο χρόνο και αν χρειαστεί
  • Να θηλάσω το μωρό μου το πολύ μέσα σε μια ώρα από το τοκετό μου
Τρίτο στάδιο τοκετού : έξοδος πλακούντα
  • Να γίνει αυτόματη έξοδος του πλακούντα χωρίς να μου χορηγήσετε ωκυτοκίνη
  • Θα ήθελα να μου δείξετε τον πλακούντα μόλις βγει
  • Θα με βοηθούσε πολύ να έχω το μωρό μου στην αγκαλιά κατά την έξοδο του πλακούντα και κατά τον έλεγχο και την επιδιόρθωση των ιστών μου στο περίνεο
  • Να μη μου γίνουν ράμματα αν το σκίσιμο μου είναι μικρό
  • Να μη μου βάλετε καθετήρα στην ουρήθρα, θα προσπαθήσω να ουρήσω μόνη μου
Φροντίδα νεογνού
  • Σκουπίστε απαλά το μωρό μου με μια πετσέτα δίνοντας του έτσι και απτικά ερεθίσματα για να αναπνεύσει
  • Παρακαλώ να μη χρησιμοποιηθεί ρινογαστρικός καθετήρας για τον καθαρισμό των αεροφόρων οδών του μωρού μου εκτός και αν είναι απολύτως απαραίτητο
  • Να καθυστερήσετε τουλάχιστον ένα 24ωρο το μπάνιο του μωρού γιατί το σμήγμα είναι χρήσιμο να παραμείνει και να απορροφηθεί απ’ το δέρμα του
  • Θα ήθελα να κάνω εγώ ή ο σύζυγος μου το πρώτο μπάνιο του μωρού μας
  • Να έχουμε τον προσωπικό μας παιδίατρο
  • Να μη βάλετε σταγόνες νιτρικού αργύρου ή αντιβίωσης στα μάτια του μωρού μου
  • Να μη γίνει ένεση βιταμίνης Κ
  • Να μη γίνει λήψη αίματος για έλεγχο μεταβολισμού - Guthrie test και αν κριθείαπαραίτητο να  πραγματοποιηθεί μετά από την πρώτη βδομάδα
  • Θα το θηλάσω αποκλειστικά, για το λόγο αυτό μη του δώσετε ξένο γάλα ή παιδικό χαμομήλι
  • Μη του δώσετε πιπίλα
  • Κάθε φορά που κλαίει θα ήθελα να μου το φέρνετε για να το θηλάσω
  • Θα ήθελα ένα σύμβουλο θηλασμού για να ενημερωθώ σωστά στα θέματα του θηλασμού
  • Θα κάνω rooming – in
Τα παραπάνω αφορούν τα δικαίωματά μας και όχι "παραξενιές"
Δε μένει να τα διεκδικήσουμε και να το ψάξουμε όπως θα "το ψάχναμε" αν ήταν για να αγοράσουμε ένα καινούργιο κινητό τηλέφωνο

5 σχόλια:

Olivia Gavrili είπε...

Στο μυαλό μου είσαι! Ήμουν έτοιμη να γράψω για το birthchoices.gr Το μόνο που φοβάμαι είναι πως αν πάμε με πλάνο τοκετού να γεννήσουμε, θα μας κοιτάνε σαν εξωγήινες και θα μας πουν "Τι λέτε, μανδάμ;"

Εγώ πάντως στη γέννα μου διεκδίκησα όσα είχα σκεφτεί να διεκδικήσω και τα πέτυχα! Την επόμενη φορά περισσότερα!!

αριαδνη είπε...

"Ούτε στ'όνειρό μας" που λέει και το αυτοκινητάκι Μακκουίν στο καρτούν!

Απ'ολα αυτά, η ατομική τουαλέτα με το ντους και στο τσακίρ κέφι να ακούς και την μουσική που θέλεις αν θέλεις....Ολα τα υπόλοιπα, οπως λέει και η Ολίβια...

Ωραία ανάρτηση Ευαγγελία!!

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Εύη είπε...

αλήθεια, που θα γεννησεις?
πολυ θα ηθελα να μας πεις και τι θα πει ο γιατρος σου ή το μαιευτηριο για όλα αυτα....
ευχομαι όλα να γινουν οπως τα εχεις ονειρευετει.

mamalydia είπε...

Ευα τι ωραια που ακουγονται ολα αυτα! Σχεδον εξωπραγματικα. Νομιζω μονο σε ενα μαιευτηριο οπως το Ευτοκια θα μπορουσαν να γινουν. Αλλιως, εχουμε μελλον ακομη... Ειδικα οταν ΔΕΝ υπαρχει ο "εβιασμος" μιας εναλακτικης και οι γιατροι το γνωριζουν, τι μπορεις να κανεις?

Σου ευχομαι ολα να πανε καλα και γρηγορα να δουμε νεες φωτογραφιες απο το μπεμπακι!