Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016

Κύπελλο συλλογής έμμηνου ρύσης

Αρχικά να σας προειδοποιήσω ότι το παρακάτω ποστ είναι για γυναίκες.
Πιστεύω ότι οι άντρες δεν έχουν κανένα ενδιαφέρον και αν τους τράβηξε η λέξη "Κύπελλο" του τίτλου... ας ξανα googlάρουν :)


Το θέμα μας λοιπόν είναι η περίοδος.
Ψάχνοντας στο ίντερνετ για έναν εναλλακτικό τρόπο να διαχειρίζομαι αυτό το θέμα, μια και οι σερβιέτες και το θέαμά τους από μικρή με ενοχλούσε, έπεσα πάνω στις υφασμάτινες σερβιέτες και στα κύπελλα συλλογής. Οι υφασμάτινες σερβιέτες (όπως και οι υφασμάτινες πάνες για τα μωρά) μου άρεσαν σαν ιδέα. Πήρα ένα σετ και το χρησιμοποιούσα αρκετό καιρό. Όχι από μόνες τους, σε συνδυασμό με αυτές της γνωστές μίας χρήσης του εμπορίου, αλλά μείωσα κατά πολύ τον όγκο που χρησιμοποιούσα από τις μιας χρήσης. Δεν μπορούσα να τις χρησιμοποιώ συνέχεια, γιατί δεν έμενα ευχαριστημένη με τον τρόπο που καθαρίζονταν και πάλι δεν απέφευγα το να μένει το αίμα στην ευαίσθητη περιοχή για κάποιο μικρότερο βέβαια διάστημα

Στη συνέχεια αγόρασα από ένα Αμερικάνικο φαρμακείο ένα κύπελλο να το δοκιμάσω. Δεν πρόλαβα όμως να το συνηθίσω γιατί έμεινα έγκυος στο τρίτο μας παιδάκι και έκανα να ξαναδώ την ακατανόμαστη (περίοδο) σχεδόν 2 χρόνια.

Μετά από αυτό, είπα να ξανα ψάξω το κύπελλο. Το έψαξα πολύ. Από τί υλικά φτιάχνεται, αν είναι υγιεινό, αν μπορεί να μείνει μέσα στο σώμα και πόσο, αν πειράζει να αποθηκεύει το αίμα για ώρες κτλ.
Για τις σερβιέτες δεν είχα ψάξει ποτέ τόσο πολύ ποτέ. Όσο το έψαχνα τόσο έβλεπα ότι τα κύπελλα είναι αθώα και οι σερβιέτες και τα ταμπόν από  ύποπτα έως επικίνδυνα... Όταν διάβασα για την Οξεία Τοξική Πυελίτιδα που μπορεί να πάθεις με το ταμπόν... (δείτε εδώ ) άρχισα να τα αντιμετωπίζω με μεγάλη επιφύλαξη. Είδα πόση πολύ χημεία κρύβεται πίσω από τις διαφημίσεις, και γιατί κάποιες γυναίκες ταλαιπωρούνται από ξηρότητα, αλλεργίες, μυκητιάσεις που δε λένε να φύγουν και τα συμπτώματά τους επιδεινώνονται κατά τη διάρκεια της περιόδου. Δεν έχω σκοπό να αρχίσω να σας λέω για τη μικροβιολογία του θέματος, για μύκητες, βακτήρια κτλ.. το ίντερνετ είναι γεμάτο από τέτοια πληροφορία, θα σας αφήσω link από κάτω από το άρθρο αυτό αν σας ενδιαφέρει.
Η πλάστιγγα της υγιεινής, έγερνε σαφώς προς το κύπελλο.

Ένα άλλο θέμα που εμένα προσωπικά με έπεισε για τη χρήση του κυπέλου, πριν καν το χρησιμοποιήσω, είναι ότι επειδή το αίμα δεν έρχεται σε επαφή με τον αέρα, δεν μυρίζει τίποτα.

Εκτός αυτού, επειδή το κύπελλο μένει στο σώμα μέχρι 12 ώρες, ειλικρινά το ξεχνάς. Αν έχεις περάσει την περίοδο προσαρμογής και έχεις μάθει το σώμα σου και το κύπελλό σου, το τοποθετείς σωστά και ...άντε γειά!

Εκτός από αυτό, με το κύπελλο κάνεις οικονομία γιατί το αγοράζεις μόνο μια φορά, εντάξει δε λέω έχει ένα σεβαστό αρχικό κόστος γύρω στα 25-30 ευρώ (όσο 5-6 πακέτα σερβιέτες)  και ξενοιάζεις.
Το βάζεις, το βγάζεις, το πλένεις το ξαναβάζεις.. τόσο απλό. Η αποστείρωσή του γίνεται με έναν απλό βρασμό όπως τα μπιμπερό (για όσες μαμάδες έχουν χρησιμοποιήσει)
Άσε που δεν έχεις μια σακούλα μπιαχ σκουπίδια μπάνιου κάθε τόσο!

Και τί είναι όλα θετικά;;
Όχι δε θα σας πω ψέμματα.
Το κύπελλο δεν έχει μόνο θετικά
Ένα από τα "αρνητικά" του είναι ότι θέλει μια κάποια εξοικείωση.
Πρέπει να μάθεις πώς μπαίνει - βγαίνει και πότε είναι σωστά βαλμένο. Εντάξει δεν είναι πυρηνική φυσική, το καταφέρνουν άπειρες γυναίκες ανά τον κόσμο, αλλά θέλει μια εξάσκηση για 1 -2 κύκλους.
Κατά τη διάρκεια αυτής, μπορεί να λερωθείς, να έχεις διαρροή, να μην το νιώθεις καλά. Αλλά μη μου πεις ότι και με τις σερβιέτες δε συμβαίνει αυτό...

Επίσης ένα άλλο αρνητικό (ας πούμε), είναι ότι πρέπει να έχεις μια εξοικείωση με το σώμα σου. Πρέπει να μην ντρέπεσαι - φοβάσαι να αγγίξεις το σώμα σου, να βάλεις το κύπελλο, να ξέρεις πώς λειτουργεί πάνω κάτω, να ξέρεις ότι έχεις τράχηλο και να θέλεις να μάθεις πώς θα τον μετρήσεις. Για αυτό υπάρχουν άπειρες πληροφορίες στο ίντερνετ και ειδική ομάδα στο Facebook που θα σε καθοδηγήσει.
Πάντως σε μια έρευνα για τα κύπελλα, το 91% των γυναικών που το έχουν δοκιμάσει, δε θα ξαναχρησιμοποιήσουν τίποτα άλλο.

Με χαρά σας δηλώνω : Είμαι κυπελλούχος!

Για κάθε γυναίκα το κύπελλο υπαρχει εκεί έξω ένα κύπελλο που της ταιριάζει.

Εγώ έχω το gaia cup και το πήρα από εδώ και τώρα έχω βάλει στο μάτι από αυτό το site κάτι ωραία σαπουνάκια.

Πώς μπαίνει;

Σας έφτιαξα και ένα βιντεάκι


Απλό. Το αποστειρώνεις, πλένεις τα χέρια σου, το διπλώνεις και το τοποθετείς
Φωτο από : plenteousveg.com

Αφού το τοποθετήσεις, βεβαιώνεσαι ότι το έχεις βάλει σωστά και ότι έχει ανοίξει όπως πρέπει και το ξεχνάς!
Φωτο από : plenteousveg.com


Περιμένω να μου πείτε ποιες το έχετε χρησιμοποιήσει και πώς σας φάνηκε.


Να και ένα άρθρο από Huffington post για τα κύπελλα
Πολλές πληροφορίες για τα κύπελλα link
Toxic shock syndrome link
Τοξικότητα στις σερβιέτες και τα ταμπόν link

9 σχόλια:

Κικιρικου μανταλακια είπε...

Το χρησιμοποιώ περίπου 2 χρόνια!!! Είναι η τέλεια λύση... Φοράω άσπρα ρούχα άνετα, και σε περίπτωση διαρροής, έχω σερβιετακι υφασματινο το οποίο δεν νιώθεις, και μόνο για τις 2 πρώτες μέρες... Μπράβο για το άρθρο σου... Να ενημερωθούν κάποιες κοπέλες!!

Parents Land Gr είπε...

Να σου πω φεν το ειχα ξανακουσει!

mama-Irini είπε...

Μπράβο, βρε Ευαγγελία!
Το άρθρο σου έρχεται ακριβώς τη στιγμή, που μόλις πριν λίγες ημέρες έκανα αίτηση να μπω στη σχετική ενημερωτική ομάδα στο face για να αρχίσω να ενημερώνομαι και να το δοκιμάσω, όταν έρθει ξανά η ώρα της περιόδου και για εμένα.... μιας και προς το παρόν είμαι έγκυος και αν όλα πάνε καλά θα αργήσω και εγώ κανένα-δυο χρόνια ακόμα μέχρι να το χρειαστώ ξανά! Πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου και το video!

Unknown είπε...

Ευχαριστώ! και εγω όταν το ανακάλυψα ένιωσα έναν καινούργιο ορίζοντα μπροστά μου :) ποσα θα ανακαλύψουμε ακόμα
Με το καλό οι εγκυούλες :) και μετά σας περιμένουμε στην κυπελλομάδα!

Αθηνά είπε...

Δεν το έχω δοκιμάσει και είχα μεγάλη απορία πως μπορεί να είναι ! Πολύ χρήσιμο το άρθρο σου Ευαγγελία μου ευχαριστούμε!

Μαρία Γ. είπε...

Και εγώ το ίδιο δύσπιστη ήμουν στην αρχή, αλλά κ το θέμα "σερβιέτα" δεν αντεχόταν πια. Άσχημη μυρωδιά κ τις πρώτες ημέρες περιόδου να λερώνω ρούχα κ σεντόνια... γκρρρ!!!
Οπότε πήρα απόφαση να πάρω κύπελλο περιόδου (gaia). Και από τότε που το πήρα, μετανιώνω που άργησα τόσο. Είναι υπέροχο... Κ όσο για το αρνητικό της εφαρμογής, θα έλεγα πως δεν είναι καθόλου. Αν κ είμαι από αυτές που παιδεύτηκαν στην αρχή, μόνο κ μόνο γιατί σαμπόταρα τον εαυτό μου. Νόμιζα πως δεν θα τα καταφέρω.
Μετά από ένα χρόνο λοιπόν, χρήσης κυπέλλου, το θεωρώ το τελειότερο δώρο για μία γυναίκα. Άνεση, τέλος στην κακοσμία και το καλοκαίρι η απόλυτη απελευθέρωση. Δεν υπάρχει κανένας λόγος πια να χάνουμε τα μπανάκια μας στην θάλασσα, ούτε να νιώθουμε άσχημα όταν περπατάμε με τα σορτσάκια μας ;) Έτσι μας χαίρονται κ τα παιδάκια μας περισσότερο :D
Το μόνο που δεν κάνει, είναι να μας πάρει τα νεύρα των ημερών αυτών. Αλλά ένα τόσο δα πραγματάκι είναι. Μη περιμένουμε κ θαύματα :P

Froghall είπε...

Για εμενα δεν υπαρχει καλυτερο απο τη σερβιετα τη λεπτη με τα φτερα. Με πολυ συχνες εναλλαγες, ντουζακια, και εννοειται η ευαισθητη περιοχη να μην εχει πολυ μακριες τριχες δεν εχεις τιποτα να φοβασαι - ουτε καν μυρωδιες :) αλλα θελει καθαριοτητα το ολο θεμα και συνεση για την διαρκεια της περιοδου. Θεωρω οτι το κυπελλο ειναι πλαστικο και μπαινει στο σωμα σου, μια φορα να μην καθαριστει σωστα την εβαψες - εσωτερικη μολυνση κλπ.

Kalli Kent είπε...

Δεν το ήξερα!! Φαίνεται ενδιαφέρον!! Ευχαριστώ που το μοιράστηκες!!

Neraides kai Drakoi είπε...

Καταρχήν να πω καλώς σε βρήκα! Πολύ ενδιαφέρον το άρθρο σου και να σου πω την αλήθεια σοκαρίστηκα λίγο με την άγνοιά μου! Είναι δυνατόν να είμαι όλη μέρα στο ίντερνετ και να μην έχω ενημερωθεί για αυτό!!! Σε ευχαριστούμε πολύ!