Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009

Ευτυχώς που δε γεννήθηκα όμορφη


Μετά από παρότρηνση μιας φίλης μου, δανείστηκα από τη βιβλιοθήκη αυτό το βιβλίο.
Αθηνά, ευτυχώς που δε γεννήθηκα όμορφη του Καρακάση
Εμεινα κατενθουσιασμένη. Μου αρεσε πολύ ο συγγραφέας και ο τρόπος που γράφει. Εμεινα για πολύ καιρό μαγνητισμένη, και αν δεν είχα άλλες υποχρεώσεις, θα το είχα διαβάσει σε 3 μέρες.
Σας συστείνω και εγω με τη σειρά μου ανεπιφύλακτα. Είχα πολύ καιρό να βυθιστώ και να ταξιδέψω τόσο πολύ με ένα βιβλίο. Εκλαψα κι όλλας πάρα πολύ!! Ο Άντρα μου με κοιταγε απορημένος....
Επίσης θέλω πολύ να μάθω τα πραγματικά ονόματα όλων των ηρώων, ας βοηθήσει κάποιος που ξέρει..

(όσοι έχετε σκοπό να το διαβάσετε, μη διαβάσετε παρακάτω)

Από το βιβλίο μου άρεσε:
-Η δύναμη αυτής της γυναίκας να ξεπερνάει τις αντιξοότητες, το επιχειρηματικό της δαιμόνιο και η ικανότητά της να προοδεύει
-Οι σκηνές που περιγράφει το αρχοντικό τον Καληβωκάδων, οι δεξιώσεις, τα γκαλά
-Η γλυκύτητα του πατέρα της και πώς συμπεριφερόταν στα παιδιά του
-που παράλληλα με την ιστορία της Αθηνάς, μάθαινες και διάφορα άλλα ιστορικά γεγονότα που διαδραματίζονταν
- Αλήθεια, ο Καρακάσης από πού ξέρει τόσες λεπτομέρειες για τις ορολογίες της ενδυμασίας της εποχής;; καταπληκτικές περιγραφές!! σε ταξίδευαν!

Έκλαψα πολύ:
-Με το "πολυτιμότερο των κοσμημάτων" της Μαρίας Βασιλάτου που έδωσε στον Πολύκαρπο
-Οταν πέθανε ο Λορέτζο που ζήτησε να του καλύψουν τα μάτια με το μαντήλι με το μονόγραμμα

Δε μου άρεσε
-η αρχική αυθάδης κίνηση του Λορέτζο προς την Αθηνά, την πρώτη μέρα της γνωριμίας τους, μα μιλούν έτσι σε μια κοντέσσα;
- που από την πρώτη στιγμή, για τον Λορέτζο έφερνα στο μυαλό μου αυτόν (jeff daniels) τον ηθοποιό και δεν κατάφερα να τον ερωτευτώ
-που στο τέλος η Αθηνά άλλαξε το όνομά της σε "Βασιλάτου". Να πω την αλήθεια δεν καταλαβα γιατί το έκανε αυτό.
-που κάποιες φορές μετά από έντονους διαλόγους, ενώ περιμένεις με αγωνία τη συνέχεια, ο συγγραφέας το γυρίζει σε αφήγηση, και χάνει λίγο από την ένταση
-το τέλος. Μου φάνηκε ότι τέλειωσε απότομα.. αφού κοίταγα μη μου είχε σκιστεί η τελευταία σελίδα
- το εξωφυλλο του βιβλίου. Δεν ήθελα να δω πώς είναι η Αθηνά. Προτιμόύσα να την φαντάζομαι. θα μου άρεσε να είχε μια εικόνα από τις μπρατσέρες, ή από την παραλία της Χελιδωνούς

Θα την έχω την Αθηνά μεσα στην καρδιά μου, για κάθε τί που θα προσπαθώ, θα σκέφτομαι ότι εκεινη θα το πετύχαινε.. και είναι τόσα πολλά αυτά που κατάφερε! και με ψηλά το κεφάλι!
Ανυπομονώ για το βιολονίστα

4 σχόλια:

Άντρια είπε...

Δεν ξέρω γιατί..αλλά είμαι ακόμα δύσπιστη γι`αυτό το βιβλίο. Μου φαίνεται κουραστικό και πολύ ιστορικό. Μετά την ανάρτησή σου, θα του ξαναρίξω μια ματιά!

Unknown είπε...

του αξίζει!! δωσε μια ευκαιρία :)
τωρα το καλοκαίρι..

Scrap-crafts είπε...

Αυτά ακριβώς που ανέφερες μαγνήτισαν κι εμένα!!! Το δανίστηκα από μια φίλη που της το χάρισε ο ίδιος ο Καρακάσης!!! (Είναι συγγενής της οικογένειας του άντρα της)! Το διάβασα σε ένα βράδυ ταξιδεύοντας από το Ρέθυμνο προς Πειραιά!!! Εκεί να δεις κλαμα και περιέργα βλέματα των συνταξιδιωτών μου.... χι χι! Το αγόρασα και το έκανα δώρο στη δασκάλα της κόρης μου στο τέλος της σχολικης χρονιάς (5 χρόνια πριν) και ακόμα και τώρα μου λέει πως δεν της έχουν κάνει καλύτερο δώρο! Δεν υπήρξε κάτι που να μη μου άρεσε καθώς το διάβαζα... ακόμα κι αυτά τα ελαφρώς άσχημα ή άδικα κατά τη γνώμη σου θεωρώ ότι ήταν απαραίτητα για να δείξουν τη δυναμική αυτής της γυναίκας και τη φυσικότητα των πραγμάτων ή την απλότητα που αναζητά μια γυναίκα που τελικά έχει ζήσει τόσα πολλά!!!
Για να ξέρεις ... Ο Καρακάσης κατάγεται από το ίδιο νησί το οποίο περιγράφει!!! Φαντάζομαι δε ότι έχεις διαβάσει κι άλλα έργα του... Αν όχι για δοκίμασε και το "Η αγάπη δεν έχει τέλος"!!!

___ είπε...

Τί μας κάνεις βρε Χρύσα, δώσε λίγες πληροφορίες ακόμη...
Ο κύριος Καρακάσης είναι πραγματικά χαρισματικός.
Το βιβλίο ήταν υπέροχο, ένα ταξίδι στο χρόνο που δε θες να τελειώσει.
Αυτό που αναφέρεις Ευαγγελία για τις αναφορές σε αληθινά ιστορικά γεγονότα ήταν όντως εκπληκτικό.
Μου άρεσε ο διάχυτος, ειλικρινής και υγιής φιλελληνισμός.
Η προσωπικότητα αυτής της γυναίκας καθηλωτική. Μου έκανε φοβερή εντύπωση η απόλυτη εμπιστοσύνη και αφοσίωσή της στη ζωή και την αλήθεια των πραγμάτων, παρόλα όσα την βρήκαν.
Γενικά σου δίνει μια αίσθηση σωστής προοπτικής και ισορροπίας των πραγμάτων αυτό το βιβλίο.
Όποτε με παίρνει από κάτω σκέφτομαι πόσες δυνατότητες θα έβλεπε στη δική μου "δύσκολη φάση" ένας άνθρωπος σαν την Αθηνά.
Ανυπομονώ να πάρω το επόμενό του...