Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014

Συνάντηση με τη δασκάλα Γ Δημοτικού

Σήμερα έχω ραντεβού με τη δασκάλα της Αννας (Γ. Δημοτικού)
Εχω σκεφτεί κάποιες ερωτήσεις γενικού περιεχομένου που θέλω να της θέσω και κάπιοες ειδικού που δεν μπορώ να γράψω δημοσίως.

Ας πάμε στου γενικού για να μου πείτε τη γνώμη σας.

  • Οπως ξέρετε στη Γ δημοτικού τα παιδιά έρχονται σε επαφή για πρώτη φορά με τα θεωρητικά μαθήματα. Η Άννα γενικώς προσέχει στο μάθημα και έρχεται σπίτι γνωρίζοντας μες στις άκρες το μάθημα. Φυσικά δε θυμάται λεπτομέρειες. Πχ θυμάται ότι ο Ηρακλής έκλεψε τη ζώνη της Ιππολύτης αλλά δε θυμάται ότι ήταν στον Εύξεινο Πόντο.   Σύμφωνα με τα λεγόμενα της δασκάλας το να μαθαίνουν την ιστορία μές στις άκρες είναι αποδεκτό για αυτήν την ηλικία. Αλλά το ερώτημα μου είναι το εξής: Διαβάζοντας παραπάνω, το παιδί έρχεται σε επαφή με καινούργιες λέξεις, με τη σωστή σύνταξη κτλ κτλ αλλά ....ως πού;;

  • Στα μαθήματα που ΔΕΝ εξετάζεται η ορθογραφία. Διορθώνουμε τα ορθογραφικά λάθη; και σε ποιό βαθμό; πχ προσπαθώ να τις υπενθυμίζω λάθη που κάνει όταν αυτά παραβαίνουν έναν κανόνα που έχει μάθει πχ αν δω ρήμα σε -ίζω με άλλο "ι"  ( ή και άλλο "ο")  το λέω, αλλα αν δώ γηρίζω αντί για γυρίζω μπορεί και να μην το διορθώσω, για να μην της τη σπάω συνέχεια. Είναι σωστό αυτό ή γενικώς δεν είναι καθόλου καλό να υπαρχουν μη διορθωμένα ορθογραφικά λάθη επειδή το παιδί συνηθίζει σε λάθος εικόνα ;;;;; εσείς τί κάνετε;;
  • Υπάρχει προγραμμα/σχέδιο από το  υπουργείο ή απο το σύμβουλο (επίσημα πράγματα) ωστε να προωθείτει η ανάγνωση εξωσχολικών βιβλίων; Πιστεύω ότι είναι το Α και το Ω για πολλά, για την έκφραση, για την ορθογραφία και μας προστατεύει απο πολλά δεινά, πχ τηλεόραση, βοηθάει το παιδί να κάτσει σε έναν χώρο και να ηρεμήσει, να ξεκουραστεί να συγκεντρωθεί και να ψυχαγωγηθεί φυσικά.
  • Στην "Έκθεση", εντάξει δεν το λένε Εκθεση αλλά όταν τους βάζει να γράψουν πχ πώς νιώθουν, τί τους κάνει υπερήφανους κτλ  Στη - φυγόπονη - διάθεσή της επεμβαίνω; Δηλαδή της λέω "αυτό που έχεις γράψει είναι φτωχό", μπορείς να γράψεις κάτι πολύ πιο εντυπωσιακό και πλούσιο,  και πόσο την παρακινώ να γραψει κατι καλύτερο χωρίς να της το επιβάλω. Μπορώ να της πω τη γνώμη μου ή η δική μου άποψη επί του θέματος ή θα είναι ισοπεδωτικό και μετά θα σκέφτεται μόνο το δικό μου;

(πείτε μου ότι σας προβληματίζουν και εσάς τα ίδια θέματα)

1 σχόλιο:

ChrisMaGR είπε...

Καλημέρα.Έχω κι εγώ μια κόρη στην Τρίτη
Εγώ αντί να τη διορθώνω την ενθαρρύνω να κοιτάζει το λεξικό που τους είχαν δώσει. Όποια λέξη δεν μπρορεί να βρει (δεν καταλαβαίνουν ακόλη την έννοια της αλφαβητικής σειράς) είμαστε μαζί και της λέω να πάει πιο μπροστά ή ΄πισω στις σελίδες.